Hemma!



Dock bara för en liten stund. Jobbar sjukt mkt denna vecka. Men det är bra, man ska känna att man lever. Tog mig helt sonika ett glas rött när jag kom hem och satte ner arslet på bron och luktade på blommorna. Jooo det är sant, jag har planterat. Sist jag gjorde det bodde jag i radhus och försökte övertyga Gud om att jag var en ordentlig familjedam med önskan om kyrklig vigsel. Och det sprack. Säker mycket pga planteringen.

Men nu är jag här. Lite äldre, lite smartare och lite snyggare. Lägenhet med takdropp, mest dunkar med vin istället för flaskor, snart tonårigt barn, katter, röd ford almost alltid utan avgassystem, tillsvidareanställning, pensionssparande och idogt lyssnandes på P4 (mot min vilja, gubbjävel i familjen). Hur gick det till? Blommorna på bron är så fina.

Filosofera kan man göra hur mycket man vill, nog ska jag ändå upp och jobba tidigt imorgon. Så jag sveper vinet och önskar eder en trevlig afton. Avslutar med en bild på en fest jag hade för ett tag sedan när Jenny Lansink blev illamående precis när jag höll på att styra upp drinkarna. Tur det fanns en sopkorg i närheten. Pojken på bilden har inget med Jenny att göra egentligen, han var en skjortmodell från Kramfors bara.



Kommentarer
Postat av: Fasching

Formen är tillbaka. Me like.

Och P4 är en riktigt bra kanal det. För övrigt.

2009-05-29 @ 00:45:08
URL: http://www.faschingseskapader.blogspot.com
Postat av: Beatrix

Tacka fan för att växtligheten är bättre nu! Det förstår man ju, vem skulle inte vilja en blomma i ditt hem?

Jag tror allt som lever skyr konstruerad tomtebolycka:)

2009-05-29 @ 07:49:35
URL: http://www.retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Överste chifen

Hahahahaha när tog du denna vackra bild?

2009-05-29 @ 09:08:01
Postat av: Greml

Jenny, sluta låtsas som om du inte minns vår danskväll med Nylands supermodeller. Tack, Fasching. Jag har rostat ett tag, sugen på avhandlingar nu. Måste vara P4 som inspirerat mig. Bea! Du bara dök upp du, och av en slump hittar man dig igen. Skäms. Men du får vara blomma hos mig när du vill.

2009-05-29 @ 15:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0