Sir, you have something in your neck?

Nattjobbshelg medför sällan fördelar. Men inatt har jag skrattat så tårarna rann. Tack alla förlorade själar som ringer och underhåller på hög nivå!

Det får mig då att tänka på pappas berättelse om när han helt ogenerat spatserade omkring i staden i slutet av sjuttiotalet med päls på sig. Vandrar alltså gatorna fram på kvällskröken helt allena med en ljusare form av päls. Pälsen i sig är en orsak till att åka på däng. Men det gjorde han inte. Han fick en använd tampong i nacken. En raggarbil åkte över bron vid hemköp i stan, vevade ner rutan och hivade ut en blodig sanitetsprodukt rakt ner i kragområdet på idioten med päls. Jag hade betalat mycket för att se det sprattlande rörelsemönster som utspelade sig sedan, när pälspappan försöker frigöra sig från avfallet.

Så dagens visdomsord får alltså bli? Något med att hålla pälsen på sin plats. Nu ska jag sova en stund. Snart jobb hela natten igen.

Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Hahaha. Det där är helt i klass med "snigel på ögat". Sköter du dig inte blir det "tampong i nacken".

2009-05-25 @ 12:53:51
URL: http://retronyttgods.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0